Site icon ÓraMagazinOnline

Alpina Full Black Alpiner 4 Manufacture Flyback Chronograph

Alpina-Full-Black-Alpiner-4-Manufacture-Flyback-Chronograph-zoom

Sportóra a javából az Alpina új kronográfja, amely valójában azonban a 2015-ben bemutatott kronográf feketített változata. Ahogy a jó hosszú Alpina Full Black Alpiner 4 Manufacture Flyback Chronograph névből is kivehető, az órába manufaktúra kalibert építettek, méghozzá a AL-760-ast. Szép teljesítmény lenne egy középkategóriás márkától, ha alig egy évtizeddel piacra lépése után saját manufaktúra szerkezetettel tudna előállni. Az Alpina esetében persze tudni kell, hogy a Frédérique Constant áll mögött, az pedig már elég erős ahhoz, hogy saját kalibereket fejlesszen. Ez persze semmit nem von le az AL-760-as értékéből, sőt, talán még egyfajta biztosítékként is szolgál, hiszen a Frédérique Constantnak nem ez az első manufaktúra szerkezete.Alpina-Full-Black-Alpiner-4-Manufacture-Flyback-Chronograph-mood

Az AL-760-as esetében legfeljebb annak moduláris felépítését lehetne kritizálni, azaz nem egy integrált kronográffal van dolgunk. Az efajta kritikának azonban nincs különösebb értelme, hiszen a moduláris felépítés az óraipar évszázados hagyományának szerves része. Alapszerkezetként szintén egy manufaktúra kaliber, az AL-710-es szolgál, amely az újjászületett Alpina legelső manufaktúra kaliberének, az AL-950-esnek a továbbfejlesztett változata. Modulba rendezve további 96 alkatrész kellett ahhoz, hogy a 710-es ből 760-as váljon. Egészen a 2010-es évekig könnyű volt megmondani, hogy egy kronográfban modulos felépítésű szerkezetet építettek vagy sem: a nyomógombok nem voltak egy vonalban a koronával. Az új Alpina kronográfnál erre is ügyeltek, és ahogy ez egy manufaktúra kronográftól elvárható, oszlopkerekes megoldást választottak. Itt egyben egy újítást is bevezettek: a szokásos geometriától eltérően nyolcágú csillag formát kapott a kerék, amelyet a nullázásért felelős idommal is egybeépítettek.

Az ilyen, és ehhez hasonló megoldásoknak köszönhető, hogy a szokásosnál kevesebb alkatrész szükséges a modul elkészítéséhez. A szerkezet mellett szinte eltörpülnek a tok és a számlap érdemei: a fekete PVD bevonat valamivel jobban ellenáll a karcolásoknak, mint a sima acél tok, és mellesleg jól mutat a szintén fekete számlapon szereplő bézs számokkal és indexekkel.

Exit mobile version