Finoman szólva is más arcát mutatja a Corum Admiral AC-One 45 Squelette, mint amit a márka majd’ 60 éves modelljéről eddig megszoktuk. Kiválóan illeszkedik azonban a márka sokoldalú személyiségéhez.
Az Admiral kollekció eredetileg az Admiral’s Cup regatta ihlette, de mára egyre több olyan modell születik, amely eltávolodik a vitorlázás világától. A kollekció pedig kifejezetten alkalmas is erre, hiszen a tizenkétszögű lünetta és a meglehetősen erős törésekkel rendelkező tok nagyon sokoldalú tud lenni. Nem jelent gondot a különböző méret, sőt, egy kicsit meglágyítva az éleket még női változatok is készíthetőek.

Az eredeti koncepciótól az idei Corum Admiral AC-One 45 Squelette modellek távolodtak el legerősebben. A csontvázasításnak köszönhetően megszűnt a lehetősége annak, hogy a számlapon az ismert zászlócskákat láthassuk az indexek helyén. Azokat a számlap fölé emelkedő gyűrűre száműzték, de mivel sötétszürkék, ezért alig vesszük észre azokat. A 45 milliméteres titántokot PVD eljárással éjfeketévé varázsolták, ami egyrészt keményebbé tette a tok felületét, másrészt optikailag csökkenti. Megjelenésében tehát az úgy nevezett stealth, avagy „lopakodó” stílushoz áll közel, de már nem a 2010-es évek első felében járunk, amikor ez igazán felkapott volt. Tudják ezt a Corum formatervezői is.

Az ő ötletük a színesítés. Ehhez pedig tökéletesen megfelel a csontvázasított dátumgyűrű, amely a legkülönbözőbb neon színekben tündököl. Hogy a számlap közepére is jusson egy kis szín, a másodpercmutatót is a dátumgyűrűvel azonosra festették. A mutatók és az indexek viszont monokrómak, ahol a ródium képviseli a fehéret, a sötét lumineszcens festék pedig a feketét.

A szerkezet kidolgozására természetesen nagy figyelmet fordítottak, hiszen a CO 082-es kalibernek szinte minden részlete látható. Nem manufaktúra kaliberről beszélünk, hiszen valójában egy kicsinosított Soprod A10-essel van dolgunk. A hidakat amennyire csak lehetett „kibelezték” és sötétszürkére színezték. Így sokkal jobban érvényesülnek a réz- és nikkelezett alkatrészek, illetve a csapágykövek. Automata felhúzású a szerkezet, a 42 óra így talán nem jelent akkora gondot, de azért lehetne több. Ez az óra ugyanis biztosan nem minden nap lesz viselője csuklóján.