Tavaly mutatkozott be a Richemont-csoport belépőmárkájának új ásza, idén pedig jó pár változattal bővül. Íme az új Baume & Mercier Clifton Baumatic COSC modellek.
Miért is volt nagy dobás a Clifton Baumatic? Mert a hosszabb ideje gyengélkedő márka végre kapott egy ütőképes kártyát a kezébe. Az is igaz, hogy a Clifton modellek amúgy is kedvező fogadtatásnak örvendtek, viszont a tokba továbbra is csoporton kívülről érkeztek a szerkezetek. A Clifton Baumaticba végre “manufaktúra” szerkezet került. Az idézőjelet azért érdemli ki, mert a szerkezetet valójában a Richemont-csoport szerkezetgyártója, a ValFleurier gyártja, nem maga a Baume & Mercier. Ráadásul nem egy “nekik jó lesz ez így is” szerkezetet alkottak, hanem egy valóban versenyképeset. Az 5 napnyi járástartalék páratlannak számít abban az árszegmensben, amelyben a Baume & Mercier versenyez, amit ráadásul szilícium hajszálrugóval láttak el.
Mindezért eredetileg közel 700.000 forint körüli összeget kértek. A szellemi tulajdonukat és persze versenyképességüket féltve a szilícium hajszálrugók óraipari meghonosítói gyorsan jelezték is, hogy talán ezt így nem kellene folytatni. Ennek eredményeként az idei modellek kaliberéből már kikerültek a szilícium hajszálrugók, pedig azok felépítésükben is újat hoztak (három rétegből állították össze). Ez azonban nem szegte kedvét a márkának, és idén már egy kicsit vastagabban fogott a ceruzájuk, megközelítve a 800.000, illetve 900.000 forintot a bőrszíjas, illetve fémcsatos kiviteleknél.
Az is igaz persze, hogy a zömében kék számlappal bevezetett modellek kronométer tanúsítványt kaptak. Ezt a számlapon többé-kevésbé hagyományos módon is jelzik, azaz a felirat mellett a számlapra egy szálkereszt is felkerült. Furcsa azonban, hogy a tanúsítványt, azaz a kronométer teljesítményt igazoló dokumentumot nem automatikusan mellékelik az adott órához, hanem külön kell kérni.
A tokátmérő természetesen az acél modellek esetében nem változott, maradt 40 mm. Ugyanakkor jelentkeztek egy színarany modellel is, amely 39 milliméterre zsugorodott. Itt ráadásul a szerkezet rotorját is aranyból készítették. A nemesfém használata miatt természetesen az ár is változott, és alulról súrolja a két milliót. Ahogy az lenni szokott, az idei modellek késő tavaszra, kora nyárra lesznek kaphatóak.