Újdonságával a márka visszatér gyökereihez, hiszen a Bell & Ross BR 03-92 Radiocompass ismét a műszerfalról érkezik.
Ha így folytatják, lassan elfogynak a műszerek a képzeletbeli műszarfalról, hiszen radarszkóptól kezdve magasságmérően át, a HUD-ig szinte már minden szolgált ihletül. Persze mindegyikből ilyen vagy olyan karóra lett. A korai modellek még viszonylag nagy, 46×46 milliméteres méretben készültek. Mivel négyzetes tokról beszélünk, ezért ezek valóban hatalmasok voltak.
Ehhez képest a 42×42 milliméterre való csökkentés tényleg érezhető, de azért továbbra is látványos jelenség marad a csuklón. Húzni azonban mérete ellenére sem igazán fogja, mivel a tokot nem rozsdamentes acélból készítették. Helyét kerámia vette át, ami így bizonyos szempontból furcsa választás.
A rádióiránytű ugyanis egy meglehetősen koros (102 éves) navigációs eszköz, de még a GPS korában is kötelezően megtalálható a fedélzeten. Ehhez képest a kerámia igazi high-tech anyagnak számít az óraiparban. Igaz, hogy itt is már négy évtizede bemutatkozott (az azóta elterjedt cirkónium-dioxid vegyületből készült változata), de széles körben csak bő egy évtizede kezdett elterjedni. Mindehhez matt felületet kapunk, és persze az elengedhetetlen csavarokat a tok négy sarkában.
Szokni kell
A leolvasást természetesen szokni kell, hiszen a mutatók ellenkező irányba is túlnyúlnak, de a háromszög alakú fej sokat segít a „tájolásban”. Hogy még egyszerűbb legyen a dolgunk, a mutatókat nemcsak a rádióiránytűkön megszokott módon színnel különítették el egymással, hanem még betűvel is jelölték, melyik mit mutat. Értelemszerűen a „H” (narancssárga) az órákat, míg az „M” (sárga) a perceket. Szerencsés egybeesés ez, hiszen a „H” akár a Heading, míg az „M” a Magnetic jelentést is hordozhatná, aminek egy rádióiránytűn igenis van keresnivalója.
Saját szerkezet híján természetesen a svájci óraipar jól ismert ingavonóját találjuk a sötétben jól fénylő számlap alatt. A Sellita SW-300-as (ETA 2892 klón) kaliberének műszaki háttere ha nem is olyan idős, mint a rádiónavigáció elve, de közelít a fél évszázadhoz. Persze a manapság elvárt hosszabb (értsd 60+ óra) járástartalékot nem tudja felmutatni, ugyanakkor szervizelése igen könnyen megoldható.
Ha ezzel sikerül megbarátkozni, akkor már csak a 3900 eurós árral kell. Jó hír: áremelések ide, infláció oda, ez az összeg megegyezik a tavalyi „radaros” modellével, és szintúgy 999 példányra limitálták.