Mondhatni menetrendszerűen érkezik a Bell & Ross BR 05 Chrono A523, a francia gyökerű márka F1 témájú modellje.
A motorsport és az órák világa nagyon hamar egymásra talált, ami nem is csoda. Az sem, hogy rendszerint kronográf komplikációval látják el a kérdéses darabokat. Ne is csodálkozzunk rajta, hiszen sokáig úgy tudtuk, hogy a kronográfot kifejezetten gyorsaság mérésére (lóverseny) találták fel. Csak az előző évtized közepén derült ki, hogy valójában tudományos célok (csillagászat) kiszolgálása volt az első kronográf feladata.
A Bell & Ross viszonylag későn, 2016-ban lépett be az Formula 1-be, ám azóta is minden évben jelentkeznek limitált órával. Természetesen egy francia csapattal, az egykori Renault Sport Formula One-nal, mai nevén Alpine F1-gyel szerződtek. Ennek köszönhető a francia trikolór jelenléte is a számlapon. Ennél kicsit kifinomultabb utalás a nemzeti hovatartozást illetően a kronográf másodpercmutatójának ellensúlyként szolgáló stilizált „A” betű – utalás a csapat nevére.
Kerekded négyzet
Ami a tokot illeti, úgy sok újat nem lehet mondani. A BR 05 kollekció kifejezetten azért született, hogy a korábbi szögletes formavilágot egy kicsit kerekebbé, áramvonalasabbá tegye. Természetesen a korábbi méretek is csökkentek, jelen esetben 42×42 milliméterre. Mivel egy négyzetszerű tokról beszélünk, ezért ez továbbra is nagynak számít. Ehhez kapcsolódik az integrált fémcsat, így pedig az óra akár luxussportóraként is értelmezhető, bár „származását” tekintve természetesen nagyon kilóg a sorból.
Felettébb érdekes azonban a kronográf nyomógombjainak elhelyezése. Bár ugyanúgy a korona fölött és alatt találjuk azokat, ám a távolság mintha egy kicsivel nagyobb lenne a megszokottól. Elképzelhető, hogy ez összefügg a szerkezettel, de nem valószínű. Inkább dizájnelemről beszélhetünk.
Modulos
A szerkezet egyébként a BR-CAL.326 névre hallgat, amely nem manufaktúra kaliber. Alapja a Sellita SW-300, amelyre jó eséllyel a Dubois Dépraz kronográf modulja került. Ez egyben megmagyarázhatja a meglehetősen nagy, 14,25 milliméteres tokmagasságot is.
Mivel kronográf, ezért meglehetősen mélyen a sebünket kell nyúlni. Bőrszíjjal 6990, csattal 7500 euróval leszünk szegényebbek. Vigaszt nyújthat a limitált mennyiség (500 példány), illetve akár gyűjtemény építésébe is lehet kezdeni. Jelenleg ugyanis ez a nyolcadik F1 együttműködésen alapuló óra, azaz nem lehetetlen beszerezni a korábbiakat. A Chopard Mille Miglia modellek esetében ez már minimum kihívás lenne.