Pilótaórát keresve nem feltétlenül náluk kötünk ki elsőként, de könnyű Blancpain Air Command Flyback Chronograph mellett érvelni.
A Jean-Claude Biver által feltámasztott Blancpain ugyanis sokkal inkább elegáns időmérőiről és persze búváróráiról (Fifty Fathoms) ismert. A kvarcválság előtt sem próbálkoztak a repülés, egy kivételtől eltekintve. Erről az Air Command 2019-es bevezetésekor írtunk. Egyértelműen látszik, hogy az akkori modellel szondázták a piacot, az eredményt pedig immár láthatjuk is.
Természetesen néhány dolgon azért módosítottak, így a két évvel ezelőtti retró külsőnek idén búcsút intettek, és inkább a high-tech irányába mozdultak el. Egy icike-picikét. A 42,5 milliméteres tokot ugyanis most nem acélból, hanem titánból formázták meg. Hogy kékvérű márkaként egy kicsit különcködjenek, nem az óraiparban megszokott ötös vagy kettes számú ötvözetet használták, hanem a 23-ast. A különbség a bevett ötvözetekhez képest a elsősorban a polírozhatóságban rejlik. A 23-ast jelenleg rendkívül körülményes polírozni, viszont valamivel ellenállóbb mind fizikai, mind pedig kémiai szempontból a többiekhez képest. Egyébként elvileg ezt az ötvözetet használják az egészségügyben is protézisekhez.
Eszközjelleg
A tok selyemfényű felületei az órának az eszközjellegét is igyekeznek hangsúlyozni. Szintén erre játszik rá a számlap színválasztása. A retrónak búcsút intettek és helyette a kék-fehér kombináció az egyeduralkodó. Tulajdonképpen ezzel össze is foglalt a módosításokat, és egyben kiváló példát látunk arra, hogy a formák megtartása mellett, pusztán a színek megváltoztatásával mennyire más benyomást tesz az óra.
Értelemszerűen az F388B uszálymutatós kronográf kaliber is maradt a tokban. Legnagyobb vonzereje – azon kívül, hogy manufaktúra kaliber – a magas lengésszáma. A36000 A/h ugyanis tizedmásodperces mérési pontosságot biztosít, és ilyen kronográf kaliberből nem sokat találnia piacon. Mivel az óra a rendes kollekció része, és nem korlátozott mennyiségben készül, ezért a 2019-es modelltől eltérően „standard” rotort kapott, nem pedig légcsavart mintázót.
Az aranyrotor elhagyása elvileg csökkentené az árat, a titán használta pedig elvileg növelné – főleg, hogy sokkal több titánra van szükség a tokhoz, mint aranyra a rotorhoz. Ennek ellenére mégis 1200 frankkal olcsóbb az idei modell, 17300-t kérnek érte. Aki ezt „kevesli” az rátehet még egy tízest és 27300-ért megkapja ugyanezt aranyból is.