A portugál BOREALIS rendszeres olvasóink előtt nem lehet ismeretlen. Ám bizonyára számukra is az újdonság varázsaként hat, hogy a leginkább búváróráiról ismert márka ez alkalommal pilótaórával jelentkezett! Íme a Borealis Icarus Cerakote Pilot
Kerámia
A mikró-márkának nevezhető BOREALIS akkor sem hazudtolja meg önmagát, ha bőrszíjas karórát készít, hiszen a “pilóták” esetén a 100 méteres vízállóság sem megszokott, sem elvárás. Tegyük hozzá, alapvető kellene, hogy legyen, különösen a luxusmárkák hasonszőrű kiadásait tekintve. Ahogy adott esetben a tényleges vízállósággal járó, csavarzáras felhúzókorona egyaránt. A képeken is látható, portugál pilótától mindkettőt megkapjuk, ráadásul korántsem luxus áron.
A valódi érdekesség azonban most mégsem ez, s nem is a gyártóra jellemző, különösen szépen kidolgozott és érdekes számlapi kép.
A számlapra természetesen jelen esetben sem lehet panasz. Épp csak legfeljebb, ha annyira képes felcsigázni, mint akármelyik, a klasszikus (német), “Második Világháborús” pilótaórákból ihletet merítő, modern karóra arculata.
Sokkal érdekesebb a 38 milliméteres átmérővel készített óratok, mely anyagában ugyan rozsdamentes acél, felületkezelését tekintve azonban ún. Cerakote bevonattal fedett. E matériát ugyan nem a Borealis gyártja, ám több szempontból is jól tette, hogy mellette döntött.
Tényleg karcálló!
E különleges bevonat kerámia alapú réteget képez a fémen, hasonlóképp, mint a jól ismert PVD vagy DLC technológiák, épp csak jóval keményebb és tartósabb azoknál. A Cerakote lényegében megkarcolhatatlan, amiben szemcsés szerkezete is erősen segíti.
Matt, fénytelen, szürke színe illeszkedik a régies hatású, lumineszcens festékkel felvitt számlapi jelölésekhez, a kékre hőkezelt (nem festett!) mutatókhoz, illetve a szintén retró hatású bőrszíj hangulatához is.
Teoretikusan katonai karóraként egyébként is előny, ha nem kifejezetten fényvisszaverős csillogó – villogó az óratok. Végül megérinteni is izgalmas az órát, hiszen szokatlanul érdes valamennyi fémes felülete. Egyedül a hátlap kivétel, ott kellemetlen lenne a bőrradír.
Teszt
Az órát hetek, talán már hónapok óta ütjük-vágjuk, de legalábbis nem igazán kíméljük viselés közben, s lám a képeken egy karc nem sok, annyit sem fog találni az olvasó.
A Cerakote H170 bevonat bizony állja a strapát.
Ahogy meglehetősen megbízhatónak bizonyult a svájci Ronda R150 jelű automata húzású mechanikus szerkezet is.
Kifejezetten pontosan (napi 2 másodperc késéssel) teszi a dolgát.
Különös, hiszen nincs kifejezetten jó híre e szerkezetnek, s nem is igazán terjedt el, bár 2016 óta elérhető. A járástartaléka 40 órára elegendő, amitől nem feltétlen olvadtunk el, ellenben a gyakorlati felhasználás során szimpatikusabbnak mutatkozott, mint a manapság rendkívül gyakran tokozott Sellita hasonszőrű szerkezetei.
Dimenziók
Az óra, az újabban megint zsugorító “úttörők” egyike. Különösen a pilóta “kasztba” tartozása okán szokatlan és váratlan méretű.
Ettől függetlenül a leolvasás – hála a méretes indexeknek és mutatóknak – könnyű, mondhatni tökéletes. A viselés élménye abszolút kényelmes.
A kék mutatók feldobják az összképet, bár csak ritkán, megfelelő szögből és fényviszonyok között fedik fel valódi szépségük. Elsőre talán vérszegénynek hat mindez, később rájöhetünk, hogy inkább izgalmas sejtetés.
Ár-érték arányban a Borealis Icarus Cerakote Pilot remek választásnak tűnik, hiszen mechanikus és svájci szerkezettel, izgalmas és abszolút viselésre termett, “túlélő” tokfelülettel rendelhető meg, mindössze 730 amerikai dollárnak megfelelő, 220.000 magyar forintért.
Az ár ingyenes szállítást, illetve már az áfát is tartalmazza, vám pedig nincs, hiszen Portugália Uniós tagállam.
A gyártó honlapján ugyan még “pre-order“, azaz előrendelhető státuszban látszik, ám a kiszállítást már megkezdte a cég, így aki most dobja a kosárba, pár napon belül kézre is veheti.