Csak részleteiben hoz újat a Breguet Marine Chronographe 5527 új változata, de ez alapvetően nem is baj.
Igaz, hogy a Marine kollekció három évvel ezelőtt frissült, ám így három év elteltével talán még jobbnak is tűnik. 2018-ban ugyanis még sehol sem volt a luxus-sportórák trendje. A Breguet azzal, hogy sportosabbá tette klasszikus megjelenésű időmérőjét egy bő évvel megelőzte versenytársait.
Ez persze csak feltételesen igaz, hiszen aligha ismerhette a márka a jövőt. Erről árulkodik az is, ahogy a 42,3 mm átmérőjű tok anyagát és a számlapok színét kombinálták. Rozsdamentes acélból például nem készül kronográf, így az egyik összetevője a luxus-sportóráknak már hiányzik. Elegendőnek bizonyulhat azonban az acélhoz hasonló szín is, így a fehérarany, esetleg a titán is. Utóbbihoz azonban nem járt kék számlap. A Breguet-nél ugyanis a kék számlapot hagyományosan a fehéraranyhoz társítják.
Eddig
Legalábbis így tettek eddig. Immár titánhoz is jár, így az ebből az átmenetei fémből készült modellek is jóval elegánsabbak lehetnek. Arról nem is beszélve, hogy a szemben a korábbi szürkés számlappal a kéken sokkal jobban csillan meg a fény. Persze azért kékvérű származását a márka azért nem tagadta meg, így az óraiparban igen ritkának számító gyakorlatot követve aranyból készítik a számlapot. Ahogy egyébként lendületesen megrajzolt római számokat is.
A Breguet persze a gilosálásról is ismert. Természetesen nem géppel, hanem a hagyományoknak megfelelően kézzel végzik ezt a díszítési eljárást. A számlapon is felhívják erre a figyelmet (7 és 8 óra között). Ennek ellenére a számlapon túl sok példát erre nem látunk. Nem mintha a sugárcsiszolással kapcsolatban bármi kifogásolható lenne, főleg, hogy nem a számlap központjából, hanem onnan eltolva, egy kis art décós beütéssel a 12 óra alatt elhelyezett márkanévből indul ki. Pont ez, pontosabban a márkanevet keretbe foglaló véset az, amiért a számlapon van létjogosultsága a “svájci kézi gilosálás” feliratnak.
A gilosáláson kívül szerkezetei aprólékos díszítéséről is ismert a Breguet. Az 582QA kaliber esetében sincs ez másképp. Nem csupán olyan részletekről van szó, mint a csapágykövek foglalatainak polírozásáról. Véséssel még a genfi csíkozást is hangsúlyosabbá tették. Egyedüli hátulütője a szerkezetnek a viszonylag alacsony, 48 órás járástartaléka. Persze automata, tehát óraforgatóban “életben” lehet tartani, és amúgy szép látványt nyújt a kormánykerékre emlékeztető rotor forgása.
Az idén már harmincegy éves Marine kollekció meglehetősen hosszú utat tudhat maga mögött, de igazán baráti ára aligha volt. Jó hír azonban, hogy a 23300 eurós vétel ár nem haladja meg a három évvel ezelőtti összeget.