Megint hozza a kötelezőt a márka a Breguet Marine Tourbillon modellel, ami persze az iparág csúcsát jelenti.
Valójában most a szokottnál is jobban kitettek magukért, magasabbra téve a lécet a konkurenciával folytatott versenyben. Természetesen a luxussportórákról beszélünk, amelyek négy éve lettek újra igazán népszerűek. Mivel a Breguet-nek nincs saját, Gérald Genta által tervezett egykori modellje, így aktuális kollekciójából a Marine-modellek tűntek a legalkalmasabbnak a szerep betöltésére.
Annak ellenére, hogy a Marine-kollekció elvileg a hajókronométerek világát hivatott a csuklón megjeleníteni. Ebből azonban már régen csak a tengerhez való viszony él, a külső pedig szintén régóta a sportos irányt képviseli. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne alkalmas komplikációkat fogadni, még félig-meddig grande complicationnak nevezhető darabot is találunk.
Ebből a szempontból a tourbillon megjelenése nem újdonság. Még akkor sem, ha ez a Marine-kollekció első, pusztán tourbillonos modellje. Más kérdés, hogy a Breguet által feltalált szerkezet hajókronométerben soha nem szerepelt, és mint tudjuk, műszaki szemszögből karórában sincs igazán értelme. Az is világos azonban, hogy a karórák világa nem erről szól. Talán ezért is tették oda magukat.
Ismert kaliber új ruhában
Az 5577 referenciaszámú platina vagy arany változat ugyan bevált kalibert kapott, de új köntösben. Az 581-es kaliber mindössze 3 milliméter magas, de tourbillonnal és automata felhúzással is rendelkezik. Utóbbinak is nagy mértékben köszönhető a lapos felépítés, hiszen ritkán látható, periférikus rotort kapott. Első pillantásra genfi csíkokat vélünk látni a szerkezet hátoldalán. Alaposabban megvizsgálva azonban feltűnik a két felület közötti élés határ. Keskeny vájatot alakítottak ki a két felület között, így idézve meg a hajófedélzetekről ismert faborítást.
Elsősorban a szerkezetnek köszönhető, hogy a teljes óra csupán 9,35 milliméter magas. Összehasonlításképpen az egyszerű, hárommutatós Marine modell 11,5 milliméter vastag. A fenti magassághoz társul a 42,5 milliméteres átmérő, így az óra kifejezetten laposnak, és ezáltal elegánsnak tűnik.
Újító és hagyományos
Nemesfém tokhoz elvileg bőrszíj illik, és ilyen opció is elérhető, mégis inkább a kaucsukszíj tűnik jobb párosításnak. Manapság nem nagy újítás ez persze, az óra sportos jellegét azonban jól hangsúlyozza. Ennél érdekesebb azonban a tourbillon elhelyezése. Nem a megszokott helyen, a számlap alján kapott helyett, hanem kicsit jobbra eltolva, öt és hat óra között. Ennek a szokatlan elhelyezésnek köszönhető, hogy a tekintet szinte rögtön a tourbillonra fókuszál. Jelentőségét az is hangsúlyozza, hogy alapvetően a számlap egészét ennek rendelték alá. Ahhoz, hogy az öt óránál lévő apró kidudorodásnak legyen helye, a számlap átmérőjét kismértékben csökkenteni kellett, és balra is eltolták. Így elvileg egy aszimmetrikus számlappal lenne dolgunk, ám a tourbillon becsapja tekintetünket, nem igazán tűnik fel az optikai csalás.
Szokás szerint egy egyszerre innovatív és hagyományőrző jegyeket is felvonultató darabbal álltak elő, amelynek ugyan egyik változata sem limitált, ám a 161000, illetve a platina esetében 177000 eurós vételár miatt aligha lesz „tömegmodell”.