Breitling részvény

Hogy nagyon másként mennek a dolgok a márkánál, eddig is világos volt, de a Breitling részvény potenciális megjelenése még ennél is messzebbre mutat.

Ahogy arról honlapunkon is beszámoltunk, a grencheni márkának ugyancsak jól ment a szekere az elmúlt négy évben. Még a világjárvány is csak egy kisebb törést jelentett. Magánkézben lévő cégként természetesen pontos számokat nem tudunk mondani, de cég értéke négy év alatt 700 millió frankról 3 milliárdra emelkedhetett. Ebben meghatározó szerepet játszott a vezérigazgató, Georges Kern, aki az IWC-t is igen sikeresen vezette az ezredforduló után.

A márka új tulajdonosa, a CVC pénzügyi befektetőktől megszokott módon négy-öt évig tartotta volna részesedését, hogy befektetését megdolgoztatva eladja a céget például egy szakmai befektetőnek. Értelemszerűen a luxuscsoportok voltak a potenciális vevőjelöltek, ám a Breitling fejlődése minden várakozásukat felülmúlta, sőt, további dinamikus bővülést prognosztizálnak.

Hogy mégis realizáljanak valamekkora hasznot, ezért a márka kisebbségi részesedését ajánlották megvételre, a befutó pedig a Partners Group lett. Nem csupán azért, mert a két cég már korábban is több ügyleten dolgozott együtt, hanem azért is, mert az új kisebbségi tulajdonosnak széles tapasztalatai vannak a digitalizációban, illetve cégek tőzsdére vitelében.

Előbbi azért fontos, mert a Breitling nyereségének egy része pont a közvetlen, harmadik felet (pl. nagykereskedők) kiiktató értékesítési politikájának köszönhető. Hagyományosan ezt saját butikokkal tudják elérni (eddig 150-nél is több van), de nagy reményeket fűznek az online értékesítéshez is.

Saját Breitling részvényre legjobb esetben is csak két-három év múlva tehetünk szert, és feltehetőleg azt is csak a svájci tőzsdén. Hogy mire kell majd az így befolyt összeg? Valószínűleg az erős márkanevet kihasználva órákon kívül más termékkel is jelentkeznek majd.

Breitling