A modell neve gyakorlatilag mindent elárul, egyedül a B19 lehet az, ami gondolkodóba ejtheti az embert.
Jó svájci szokás szerint a márka alapításának évfordulóját ünnepli, méghozzá a száznegyvenediket. Ahogy az lenni szokott, teszi ezt nem is egyetlen modellel, hiszen csak a B19-es kaliberrel szerelt órákból három változattal jelentkeztek három különböző kollekcióban. Közös mindegyikben, hogy aranyból készültek.
Ha pusztán esztétikai szempontokat vizsgálunk, akkor Premier, vagy a Navitimer változatok talán több ember tetszését nyerik majd el, történelmi szempontból azonban mégis a Chronomat viszi a prímet. Egészen egyszerűen azért, mert a Chronomat volt az, amely a kvarcválság után újra pályára állította a márkát. Nem túlzás kijelenteni, hogy a Chronomat nélkül a Breitling a mai formában aligha létezne.
Ahogy az óra neve is jelzi, a tok átmérője 44 milliméter, ami manapság meglehetősen nagynak számít. Ráadásul viszonylag vastag is a 15,35 milliméteres magasságával. Ehhez jön még hozzá a tok anyaga, a vörösarany, így egy meglehetősen súlyos időmérőt csatolhatunk majd fel a csuklónkra. Értelemszerűen ingujj alá aligha lesz egyszerű rejteni, de ennek a modellnek amúgy sem ez a rendeltetése.
A lényeg belül
Az óra igazi újdonságát nem is külsejében kell keresni, hanem a tokon belül. A B19 ugyanis egy öröknaptárral kombinált kronográfot takar. Nagy újdonságnak ez aligha nevezhető, hiszen a márka kínálatában az elmúlt évtizedekben eddig is fel-felbukkant ez a kombináció. Hírértéke azonban akkor lesz, ha hozzá tesszük, hogy a B19 házon belül készült. Úgy az alapszerkezet, mind a modul.
A korábbi öröknaptáras kronográfok ugyanis rendszerint az ETA 7750-es kaliberét, és a Dubois Dépraz modulját használták. A B01-es kronográf megjelenésével azonban az ETA 7750 okafogyottá vált, méghozzá nagyon látványosan. A B01-sel ugyanis a Breitling szó szerint fél évszázadnyi kihagyás után a nulláról indulva alkotott egy kiváló kronográf kalibert, és a gyártás beindításának nehézségeit is gond nélkül megugrotta. Tulajdonképpen joggal verhetnénk az asztal, hogy miért kellett eddig várni az öröknaptáras kiegészítésre. Persze jobb később, mint soha, még akkor is, ha mindhárom B19-es modell limitált. Alig ha meglepő módon 140 darabra.
A Chronomat az igazi
A másik két változathoz képest a Chronomat egyértelműen modernebbnek nevezhető, ami abból is fakad, hogy eredetileg „célszerszám” jelleget is szántak neki. Ennek megfelelően jó döntés a számlap elhagyása, hiszen így a szerkezet egyes elemeit a számlap felől is szemügyre vehetjük. Persze sokat azért nem látunk, hiszen az összesen négy segédszámlap a kaliber számlap felőli oldalának nagyját kitakarja. A segédszámlapok egyébként a felső kivételével kettős rendeltetésűek. A kismádodperc, illetve a kornográf percösszegzője az öröknaptár skálái és mutatói is helyet kaptak, míg az alsón a hónapokat, illetve a szökőévet jeleníti meg. A holdfázis viszonylag szokatlan módon a felső segédszámlapon kapott helyett, általában inkább alul szokták „elszállásolni”. Ugyanakkor ha valaki maga készíti a modult, akkor természetesen mindet oda tervez, ahova szeretne.
Mivel a szerkezet modulos felépítésű, ezért természetesen süllyesztett nyomógombokkal kell az öröknaptár egyes funkcióit állítani. Más szóval erősen ajánlott egy óraforgató, ha nem akarunk sokszor bíbelődni a naptár beállításával. Bár eddig nem erősítették meg, de a B19-es alapjául szolgáló B01-es változat valószínűleg tartalmazza azokat a változtatásokat, vagy legalább azok egy részét, amelyeket a Tudor eszközölt a számára biztosított B01-es kalibereken. A leglátványosabb különbség azonban természetesen a színarany rotor, amelynek felületét a Breitling első, Montbrillant-ban található üzemének gravírozása díszít.
Limitált öröknaptáras kronográfként, ráadásul aranyból meglehetősen borsos árat vetít előre. Nem csupán a Chronomat, hanem a másik két modell esetében is. Mindhárom ára egységesen 55000 euró, ám ezen nem feltétlenül kell elkeseredni. Borítékolható, hogy viszonylag rövid időn belül az alapkollekcióban is megjelenik majd a B19, és legalább ennyire biztos, hogy lesz rozsdamentes acélból is kivitel.