Luxus-sportórák közül az újak közé tartozik, ám műszaki paramétereivel mégis kitűnik a Chopard Alpine Eagle Cadence 8HF.
A továbbra is független, ám a nagy csoportok (Swatch, Richemont, LVMH, Kering stb.) által hősszerelmesként ostromolt márka ért ahhoz, hogy srófolja fel az árát. A lassan két éves Alpine Eagle kollekció pont a luxussportórák felfutása kezdetén jött ki, és már akkor volt valamije, amivel a versenytársak fölé tudott emelkedni. A tok és a csat is saját acélötvözetből (A223 Lucent Steel) készült, amely a megszokott 316L-hez képest fényesebb lett.
Ez az anyagot a mostani újdonságának elhagyták, és helyette titánból formálták meg a 411 milliméteres tok és csat vonalait. Önmagában ez nem jelentett kihívást. Komolyabb fejtörést okozott azonban az az elvárás, hogy ezt a változatot is az acél kivitel díszítettségéhez kellett igazítani. A titánt ugyanis lényegesen nehezebb megmunkálni, főleg polírozni. Ennek ellenére látszólag nincs különbség a acél és a titán változatok között.
Ugyanez igaz a számlapra is. Szürke számlapos modellt ott is találunk, pusztán a számlap feliratai sejtetik, hogy valami mással van dolgunk.
Kaliber
Az a más pedig a szerkezet, amely azonban jóval korosabb, mint az Alipne Eagle kollekció. Annyival persze mégsem idős, hiszen először 2012-ben, a L.U.C 8HF karórában mutatkozott be. A mostani 01.12-C kaliber ennek az utódja, és persze ugyanazokkal a képességekkel rendelkezik. Továbbra is 8 hertzen ketyeg, azaz kétszer akkora frekvencián, mint a mai szerkezetek túlnyomó többsége. Érdekesség, hogy a nagyobb lengésszám ellenére sem változott a járástartalék, az továbbra is 60 óra. Ez elsősorban kisebb átmérőjű billegőnek, illetve nagyobb gátkerékkel érték el. Utóbbi természetesen szilícium, ahogy a horgony is.
A modell így tehát műszaki szempontból egyértelműen a versenytársak fölé emeli, arról nem is beszélve, hogy a beépített szerkezet egyben az első, svájci, magas lengésszámú, kronométer tanúsítvánnyal is ellátott kaliber. Ennek jegyében egyrészt nem meglepő, hogy csak limitált mennyiségben (250 darab) készül, másrészt közel másfélszer annyiba kerül (közel 20000 frank), mint az eredeti kivitel acélból.