Ugyan nem idei modell, mégis kár lenne nem tudni erről az óráról. Aki a márkát ismeri, bizonyára tisztában a DNA koncepciójukkal, azaz mindig igyekeznek valamit a névadóból felhasználni az óra megalkotásakor. Legyen az egy darab a Szabadság-szoborból, vagy megkövesedett láva egy izlandi vulkán lankáiról. A Romain Jerome Berlin DNA modellel azonban alaposan feladta magának a leckét. Mégis mit lehetne egy egész városról egy órába átültetni?
Eredeti elképzelésüket nem is sikerült valóra váltani; most sokkal inkább egy eszmét jelenítenek meg, mintsem egy tényleges, kézzel fogható anyagot. A számlapra a város vázlatos térképe került, ami természetesen térhatású is, azaz a számlap síkjából az épülettömbök is kiemelkednek. Ugyanakkor a szem nem ezen akad meg. A számlap, és a márka jellegzetes, 46 milliméteres tokja ugyanis matt fekete. A mutatók fején lévő fehértől eltekintve csupán két szín jutott a számlapra: a városon keresztülfolyó Spree kékje, és a város egykori megosztottságára utaló fal nyomvonala pirosban. Ez utóbbit annyira fontosnak ítélték meg, hogy a mutatókkon kívül ez az egyedüli része az órának, ami sötétben is látszik. A fal jelölése persze szándékos. Az emlékműként meghagyott 1,3 kilométer hosszú szakasz felületén 118 művész hozott létre alkotást, megalapítva ezzel a világ legnagyobb szabadtéri galériáját. A fenntartásról persze gondoskodni kell, így a márka Romain Jerome Berlin DNA óra eladásából származó bevételeinek egy részét az erről gondoskodó szervezetnek ajánlja föl. Ha azt hittük azonban, hogy egy óra igazán számlapjával tud hatást gyakorolni, fordítsuk csak meg!
Ahelyett, hogy az óra szerkezetét látnánk, a szovjet és a keletnémet pártfőtitkár, Brezsnyev és Honecker közötti csókkal szembesülünk. A fénykép egyébként festményként a falon is szerepel.