Svájci óramárka és évforduló közös metszete az évfordulós modell, jelen esetben a Frédérique Constant Classics Tourbillon Manufacture.
Meglehetősen fiatal márkáról beszélünk, hiszen idén alapításuknak csupán 35. évfordulóját ünneplik. Persze a márka gyökerei ennél néhány évvel korábbra nyúlnak vissza, így már közelebb járnak a negyvenhez. Bárhogy is nézzük azonban, óraipari mércével még mindig zöldfülűek. Éppen ezért figyelemre méltó, hogy mindössze 20 évvel az alapítás után már saját tourbillonnal jelentkeztek.
Tették mindezt úgy, hogy célkitűzésüknek, az elérhető luxus koncepciójához hűek tudtak maradni. Más szóval a 2008-ban bemutatott modelljük messze a legelérhetőbben árazott tourbillon volt a piacon, és majdnem egy évtizedig az is maradt. Nem véletlenül neveztük mi is VolksTourbillonnak. Az ár két okból tudott kedvező maradni. Egyrészt a márka akkori műszaki igazgatójának, Pim Koeslag ötletessége miatt (aki egyébként ma a legjelentősebb holland órásmesternek nevezhető), másrészt hogy a márka saját alapszerkezetét látta el tourbillonnal, azaz nem kellett egy teljesen új kalibert tervezni.
Belül semmi új, csak kívül
Pontosan ugyanazt az FC-980-as kalibert találjuk a mostani, változatonként 350-re limitált évfordulós modellekben is. Aminek talán jobban örültünk volna, ha a járástartalékot sikerült volna egy kicsit megemelni, mivel a 38 óra bizony ma már nem túl sok. Igaz, a kaliber automata, azaz egy óraforgató könnyedén semlegesíti ezt a hátrányt.
Az évforduló persze sokszor modellfrissítést is jelent, így történt ez most is. A teljes egészében polírozott, rozsdamentes acél tok például 39 milliméterre csökkent, ami alapvetően jó kompromisszumnak számít. Főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a 2010-es években 44 milliméteres tokkal is készült változat. Eltűntek a római számok a számlapról ahogy a gilosálást idéző mintázat is. Cserébe egy teljesen letisztult, sugárcsiszolású számlapot kapunk kék, illetve szürke (ezüst) színben. Ennek köszönhető, hogy tekintetünk a számlap egyetlen összetett részére irányul, a tourbillonra.
Ugyan 14495 eurós árával már nem a legkedvezőbben árazott tourbillonos karóra, de azért a többséghez képest még mindig mélyen alacsonyabb összeg szerepel az árcédulán.