A repülés és az órák világának közös metszete sokak szerint a flieger, a Hamilton Khaki Aviation Pilot Pioneer Mechanical máshogy látja ezt.
Teszi mindezt természetesen joggal, hiszen az eredetileg amerikai eredetű cég a szövetségeseket látta el időmérőkkel. A korszakhoz illeszkedő legismertebb darabjai kétségkívül a Field modellek a Khaki kollekcióból. Ugyanitt találjuk azonban az 1970-es évek pilótaórájának, a W10-esnek utódját is. Bizonyos elemekben természetesen eltér a fliegerek ismert stíluselemeitől, de persze azért bőven van egyezés is.
Színesedik
Eredetileg, három évvel ezelőtt fekete számlappal és fehér indexekkel, számokkal indult a W10-es utód története, ami most tört fehérrel és kékkel is kiegészül. Ahogy láthatjuk, egy hommage kiadással van dolgunk, ami a megmagyarázza a tok méreteit is. A 36 milliméteres átmérő még az évek óta csökkenőben lévő tokméretek trendje mellett is kicsinek nevezhető. Ez persze azt is jelenti, hogy akár uniszex modellként is tekinthetünk rá, amennyiben az óra megjelenése a szebbik nem képviselői számára elfogadható. Nem kizárt, hogy a 2010-es évek első felében bizony legalább 40 milliméteres átmérővel dolgoztak volna, ahogy azt tették egyes Field modellekkel is.
Ugyanakkor a hetvenes évek tipikus tokformája nagyobbnak engedi látszani az órát, amihez a számlap is hozzájárul. Viszonylag kevés a felirat, egyedül talán a „Mechanical” az, ami elhagyható lenne. Ugyanakkor a belépőkategóriában van értelme szerepelteti, és ehhez a márka következetesen tartja is magát. Arról nem is beszélve, hogy eredetileg is szerepelt jelzés a számlap alsó felén. A „Broad Arrow” néven ismert nyíl egészen az 1980-as évekig jelezte, hogy az adott tárgy a brit kormány, azon belül is a hadügyminisztérium tulajdona. Értelemszerűen ezt nem használhatták.
A szerkezet is okot adhat nosztalgiára, és messze nem csak azért, mert kézi felhúzású. A H-50-es kaliber az ETA 2801-2-es szerkezetének továbbfejlesztett változata, így 80 órás járástartalékkal rendelkezik, de cserébe négyről 3 hertzre csökkentették a féllengésszámot. A 2801-es pedig a 2750-es utódja, amely a 70-es években az akkori, Hamilton által készített W10-esekben dolgozott.
Belépőmárka lévén egészen barátinak mondható a 845 frankos vételár. Már csak az kell, hogy a potenciális vásárlók ne unják a retrót.