A Hamilton Khaki Aviation X-Wind Auto Chrono azon repülősórák közé tartoznak, amelyekről nem is hinnénk, hogy milyen régóta a kollekció részesei.
Pedig több ok is szól ellenük. Egyike ezeknek a “Flieger” stílusú repülős órák diadalmenete. Rengeteg márka készít ilyeneket kisebb-nagyobb módosításokkal. A másik a tiszta számlapkép iránti igény. Bárhogy is nézzük, az X-Windhez hasonló stílusú modellek szükségszerűen zsúfoltak. Maga a koncepció egy olyan korszakból származik, amikor a pilótafülkében analóg műszerekből sem éppen sok sorakozott, hogy multifunkciós kijelzőkről ne is beszéljünk.
Megújulás
A számlap peremén lévő skálák valójában logarlécek, és a tok jobb oldalán lévő koronák segítségével mozgathatjuk azokat, hogy különböző, repüléshez kötődő számításokat végezhessünk el. A Hamilton azonban elég ügyes ahhoz, hogy ezt a jó fél évszázadnál is korosabb koncepciót friss külsőbe csomagolja.
Az egyik maga a tok, amely a 44,45 milliméteres átmérőjével manapság már nagynak számít. Az is igaz azonban, hogy ilyen jellegű óráknál elengedhetetlen a nagyobb méret. Máskülönben nem jutna hely a “logarlécnek”, vagy olyan apróak lennének a skálák, hogy a leolvashatóság kerülne veszélybe.
A másik a számlap. Mint tudjuk, a kék rendkívül népszerű jelenleg, ám a bemutatott két változat közül a konzervatívabb. Nem úgy a PVD eljárással homok színűvé varázsolt tokkal és terepmintás számlappal ellátott kivitel. A színkavalkád ellenére a számlap leolvashatósága nem szenvedett csorbát, színvilágával egy igazi nyári darab (hogy ne mindig búvárórát kelljen ebben az évszakban hordani).
A segédszámlapok elhelyezéséből, illetve abból a tényből, hogy a Hamilton belépőmárka, könnyen kikövetkeztethető a szerkezet. Igen, 7750, de nem a megszokott kivitelben. A H-21-Si névre hallgató kalibert ez ETA gyártja a márka részére, és az alap 7750-hez képest megnövelték a járástartalékot (60 óra), másrészt – ahogy a név is jelzi – szilícium is jutott bele. Jelen esetben a hajszálrugó készült ebből az anyagból. Bár a szilícium kereken 20 éves múlttal bír az óraiparban, továbbra sem elterjedt a belépőkategóriában.
Ennek ellenére mégsem kell levágni a malacot, ha vágynánk az egyik vagy másik modellre. Az alap, kékért 1945, míg a terepszínűért 2045 euróval kell számolni.