Bár gyönyörű szerkezeteiről és talán még szebb számlapjairól ismerjük a márkát, az utóbbi két-három év óta kifejezetten szeretnek trollkodni is. A H. Moser & Cie Swiss Icons Watch a legújabb fricska.
Tény és való, hogy az órával a H. Moser & Cie a svájci óraipar szűk évtizede óta futó trendjének visszásságaira világít rá. A retró-trend lehet hogy menő, de megöli az innovációt. Ez a kijelentés persze kizárólag a formatervezésre vonatkozik, a belbecs, azaz a szerkezetek terén igen is van haladás. A jövő héten kezdődő genfi vásáron, a SIHH-en élőben is látható lesz a H. Moser & Cie Swiss Icons Watch, addig sajtóképekkel kell beérnünk. Az persze már ezekről is látszik, hogy mely más versenytársaitól kölcsönzött a kisebb schaffhauseni márka.
A mutatókat a Breguet-től vették, a számlapot a Patek Philippe Nautilusától, a számlap felépítése – szendvics jellegű – az Officine Paneraié, ahogy a számok formája is. A tourbillon fölötti aranyhíd a Girard-Perregaux jellemzője. A koronavédő az Officine Panerai Luminorra emlékeztet, a lünetta számai és színei a Rolex GMT Master II vonása, a lünetta formája az Audemars Piguet Royal Oaké, míg a tok egy tipikus Hublot. Ezzel egy piaci szempontból egészen elenyésző márka jó néhány nehézsúlyú versenytársának adott egyszerre egy pofont.
Nem arról van szó, hogy nem kellene egy egy-két évszázados óramárkának múltját ápolnia, a retró-trend azonban mára kezd öncélúvá és már nagyon elcsépelté válni. Valós problémára mutat tehát rá a H. Moser & Cie Swiss Icons Watch, de sokkal stílszerűbb lett volna, ha másokon való (már-már jogosnak nevezhető) gúnyolódás helyett jó példát mutatott volna, és előállt volna egy tényleg egyedi, friss, jövőbemutató formatervezésű órával. Ebből ugyanis valóban hiány van.
FRISSÍTÉS
Úgy tűnik, a H. Moser & Cie Swiss Icons Watch kiverte a biztosítékot. Mindössze egy nappal azután, hogy bejelentették az órát, azaz fizikai valójában még csak be sem mutatták, a H. Moser & Cie visszatáncol, és nem vezeti be ezt a termékét. Bár hivatalosan egyelőre nem erősítették meg, de borítékolni lehet, hogy a kifigurázott cégek egyikének, vagy akár mindegyikének jogi képviselője nemtetszését fejezte ki, és nyilván következményekkel fenyegette meg a H. Moser & Cie-t. Pedig a termék eladásából származó bevételt a márka a svájci órásképzésre ajánlotta fel, azaz a hírverésen túl nem profitált volna belőle. (Persze a hírérték így is megmarad.) Azt mindig is tudtuk, hogy Svájcban a humort kevésbé értik, de hogy ennyire…