Site icon ÓraMagazinOnline

IWC Big Pilot’s Watch Constant-Force Tourbillon Edition “AMG ONE OWNERS”

IWC Big Pilot’s Watch Constant-Force Tourbillon Edition “AMG ONE OWNERS”

Egy óra, amelyhez legjobb esetben is csak másodkézből, esetleg árverésen – ha ott felbukkan – lehet majd hozzájutni.

Ennek okát egyből ott találjuk az óra nevében: AMG ONE Owners. Más szóval, ahhoz, hogy hozzájussunk az órához, előbb rendelkeznünk kell az AMG csúcstermékével. Ehhez szükségünk lesz nagyjából 2,5 millió euróra, de ne fárasszuk magunkat! Az összes 275 darab példányra már van vevő, de valójában négyszer ennyien hajlandóak lettek volna ennyit fizetni a hibrid meghajtású szupersportkupéért.

AMG ONE – röpke 2,5 millió euróért kapható, ha még lenne

Egyáltalán nem szokatlan az óraiparban, hogy egy meglévő termék birtoklásához kötik egy modell megvásárolhatóságát. Ennél azonban jellemzően nagyobb példányszámokban szoktak gondolkodni. Az ugyanis borítékolható, hogy az IWC nem 275 darabot fog készíteni, hanem jó eséllyel ötöd ennyit. Ennek oka a felhasznált szerkezet.

Ismerős kaliber

A 94800-as kaliber nem csupán tourbillonnal rendelkezik, hanem nyomaték kiegyenlített is Más szóval a 96 órás járástartalék alatt a tourbillont folyamatosan egyenletes nyomatékkal táplálja a rugóház és közéje iktatott szerkezet. Egy kis trükköt egyébként bevetettek. A járástartalék felső harmadában a tourbillon ugrómásodperces mutatóként üzemel, majd ezt követően vált „folyamatos” járásra. A szerkezet alapja egyébként bő egy évtizedes múltra tekinthet vissza, és a márka aktuálisan legbonyolultabb órájában, a Portugieser Sidérale Scafusiában mutatkozott be.

IWC Big Pilot’s Watch Constant-Force Tourbillon Edition “AMG ONE OWNERS” – csak tizedannyiba kerül, mint a kocsi, de valószínűleg ugyanannyit kell rá várni

Csillagászati komplikációt nem kapunk, legfeljebb ha a holdfázist is annak vesszük. Ennél azonban érdekesebb a 46,2 milliméteres tok anyaga. Titán és alumínium ötvözetéből készült, amit állítólag meglehetősen nehéz megmunkálni, de jól illeszkedik a márka múltjához. (Úttörő szerepe volt az IWC-nek a titán és a kerámia óraipari elterjesztésében.)

A szerkezet összetettsége miatt biztos, hogy megrendelést követően éveket kell várnia a tulajdonosnak arra, hogy időmérőjét felcsatolhassa csuklójára. Igaz az AMG ONE sem éppen tucattermék, abból sem készült még el egyetlen szériapéldány sem. Hogy ennek tükrében a 250000 eurós vételár (a kocsi tíz százaléka) jó vétel-e vagy sem, az valószínűleg a potenciális vásárlóknak amúgy sem számít.

IWC

Exit mobile version