Óra- és autómárka együttműködése nem ritka, így az IWC Pilot’s Watch Chronograph Edition “AMG” is csak egy a sorban.
Az AMG és az IWC együttműködésének időtartama azonban egyáltalán nem mindennapi. Idestova 17 éve folyik a közös munka, ami kifejezetten figyelemre méltó. Különösen azoknak tűnhet ez soknak, akik a nyomtatott magazinunkban megjelenő sorozatot követik, amelyben a különböző autó- és óramárkák közötti kapcsolatot vesszük górcső alá.
Ingenieurből Pilot
A közel két évtized alatt persze sok minden történt, így az IWC által készített AMG modellekből is jó néhány napvilágot látott. Mégis barátkozni kell a látvánnyal. Sokáig ugyanis rendszerint az Ingenieur-kollekció adta az alapot az AMG-modellekhez, így a Pilot-kollekció formanyelve egy kicsit talán még idegennek hat. Teszi ezt annak ellenére, hogy két éve már láthattunk Pilot-külsőben AMG-t.
Az akkor a Formula 1-ben való szerepléshez kapcsolódott, a mostani óra viszont a “hétköznapi” AMG-pilótáknak szól. Ennek jegyében a titánból készült 43 milliméteres tok színét igyekeztek a Mercedes ezüst színéhez igazítani (nem hiába viseli a márka a Silberstern / ezüst csillag nevet), a versenyzés szellemét pedig a szénszál textúrájú számlap hivatott megidézni. Tény, hogy tematikáját tekintve kapcsolódik ez az autósporthoz, de azért nem lehet eredeti ötletnek nevezni.
Nem 7750
Eredeti viszont a számlap alatt lévő “motor”. A segédszámlapok árulkodó elrendezése ellenére ez bizony nem egy 7750-es. Közelebbről nézve fel is tűnik, hogy miért: a kismásodperc hat órában van és nem kilencnél, mint a 7750-esnél. Ez bizony a schaffhauseni márka saját manufaktúra kalibere, 69385-ös. Viszonylag új szerkezet, felépítését tekintve integrált (azaz nem modulos felépítésű), vezérlése pedig oszlopkerékkel történik. Ha a külső formatervezője nem is érdemelne különösebb elismerést, a kaliberé előtt azért lehet fejet hajtani. Előbbi mentségére szól, hogy a Pilot-kollekció számlapjának formavilága meglehetősen kötött, azaz nem igazán volt tere kibontakozni.
Ahogy egy AMG is dárágbb egy “mezei” Mercedesnél, úgy természetesen igaz ez erre a modellre is. A 9900 frankos ár közel ötven százalékos felárat jelent a sima Pilot kronográfokhoz képest. Igaz, azok tokja csupán rozsdamentes acél, és átmérőjük is 2 milliméterrel kisebb.