Nehéz manapság olyan téma köré karórát építeni, amely valamilyen műszaki-mérnöki vívmányhoz kapcsolódik, funkcionális is és mindez észszerű anyagi ráfordítással is kivitelezhető. Autózáshoz, autóversenyzés, motorsporthoz kapcsolódó órákkal, vagy a tipikus fekete-fehér pilótaórákkal (fliegerekkel) már lassan Dunát lehet rekeszteni, hogy a búvárórák tömegéről ne is beszéljünk. Nincs tehát könnyű dolga annak, aki ilyen stílusban gondolkodik, de a fenti témák egyikét sem akarja feldolgozni. Ha belegondolunk, a vasútnak is hatalmas tábora van, és a világon egyáltalán nem általános az itthonihoz hasonló inkább negatív megítélés. Nyilván ebben a táborban rejlő potenciálban látott fantáziát a Longines is, amikor a Heritage-kollekció részeként elkészítette a Longines Railroad modellt.
Egyébként szintén ebben a kollekcióban találjuk a repüléshez kapcsolódó modelleket. Ma már persze egy vasúthoz kapcsolódó karóra kizárólag a nosztalgiáról szól, de azért nem szabad elfeledni, hogy a kezdeti időszakban az egyetlen biztosítóberendezés kizárólag egy pontos zsebóra volt, és természetesen arról sem, hogy az időzónák létrejöttét tulajdonképpen a vasútnak köszönhetjük. Az időmérés tehát a legfontosabb szempont, ennek köszönhető, hogy a számlap tetején a 12-es helyett 0, illetve hogy részben kisebb számjegyekkel ugyan, de mind a 24 óra szerepel. Ez utóbbi egyébként követelmény is egy „vasutas” óránál. A Heritage-kollekció mindegyik modelljére igaz, hogy van múltbeli elődje, és nincs ez másként a Railroad esetében is.
Modellül azonban érdekes módon nem egy kései XIX. századi vagy XX. század eleji óra szolgált, hanem egy az 1960-as évekből. A tok természetesen különbözik, és az átmérő (40 mm) is igazdoik napjaink elvárásaihoz. A számlap azonban szinte teljesen azonos, mindössze a szerkezetre utaló jelzés különbözik. Míg a fél évszázaddal ezelőttiben a Longines saját 280-as kalibere dolgozott, addig a mostaniban a 888.2-es, amelyben az ETA A31.L01-es szerkezetet tisztelhetjük. Ahogy azt a Heritage-kollekcióban megszokhattuk az alapkollekcióhoz képest kicsit magasabb árral kell számolni, így a Railroad is meghaladja a félmillió forintot.