A két új IWC Mercedes-AMG Petronas Motorsport karóra kapcsán mindenkiben egy kérdés merül föl: miért pont a Pilot kollekció?
Ha nem tudnánk, az IWC 2013 óta a Mercedes-AMG Petronas támogatója. Persze a márka erre a szerepre is kitalált egy találó nevet: ők az “Official Engineering Partner”. Már a névben is benne van – igaz angolul – az Ingenieur. Eredetileg ezzel a kollekcióval is kezdtek neki az együttműködésnek. Valljuk be, az összes kollekció közül ez illik, pontosabban illett legjobban a Formula 1-hez.
Mit kapunk idén? Egy öröknaptáras modellt IWC Big Pilot’s Watch Perpetual Calendar Edition “Mercedes-AMG Petronas Motorsport”, illetve egy fly-back rendszerű kronográfot IWC Pilot’s Watch Chronograph Edition “Mercedes-AMG Petronas Motorsport” néven. Mindkét modell fekete kerámia tokot kapott. Méreteik megegyeznek az alapkollekcióban található társaikéval, azaz 46,5 milliméter az öröknaptáras, illetve 44,5 milliméter a kronográf átmérője. Szintén közös a számlap, amelynek anyaga szénszálas kompozit.
Anyaghasználat tekintetében, még ha nem is nevezhető éppen túl kreatívnak, a két új modell hozza azt, amit egy Formula-1-es célközönségnek szánt órától elvárható. Természetesen a számlapon és a szövetszíjon látható színhasználat is a csapat színösszeállítását idézik. Bár ízlések és pofonok, de ez a két IWC aligha indulhat majd jó eséllyel a márka legszebb modelljeinek címéért.
Amiben persze az IWC újra csak leteszi a névjegyét, az a két modell szerkezete. Az öröknaptárasba az 52615-ös kaliber került, azaz a hétnapos járástartalékkal rendelkező manufaktúra szerkezet modullal ellátott kivitele. A modult még a márka legendás mérnöke, Kurt Klaus tervezte. Mi sem jelzi jobban a szerkezet, pontosabban a modul időtállóságát, hogy az még az 1980-as években történt, és mind a mai napig korszerűnek számít. A kronográfba a 89361-es kalibert építették, járástartaléka 68 óra. A manufaktúra szerkezet különlegessége, hogy a kronográf óra- és percösszegzője egy segédszámlapon osztozik (ha úgy tetszik, óra az órában), emiatt a számlap kevésbé zsúfolt, jobban áttekinthető.
Természetesen mindkét óra limitált. Az öröknaptárasból csak 10, míg a kronográfból 50 darab készül. És hogy megválaszoljuk a kezdeti kérdést. Röviden: átpozicionálás. Hosszabban: az Ingenieur immár nem a high-tech motorsporthoz kötődik, hanem az oldtimerekhez. Lehet,hogy egy kicsit elhamarkodott, de mintha az IWC-nél már temetnék a robbanómotorokat. Jobb híján a Pilot kollekció kapta örökségbe a Formula-1-t azzal a felütéssel, hogy a versenykocsikat is pilóták vezetik. Talán nem túlzás, ha némileg erőltetettnek véljük az érvelést, de csak emiatt új kollekciót aligha fognak alkotni.