Finoman szólva sem tömegeket szólít meg a Porsche Design Chronograph 1 Utility, viszont gyűjtői értéke tagadhatatlanul lesz.
Egyebek mellett azért, mert ez a darab a lehető leghűebben tükrözi a márkát alapító Ferdinand Alexander Porsche formatervezési szemléletét. Híres mondása volt a Form follows function (FFF), ami persze a hetvenes években már legalább egy évszázados jelmondat volt például az építészetben. Ugyanakkor a márkánál az 1970-es évek bemutatott modelleknél kétségkívül a funkcionalitás állt a középpontban, így a kronográfoknál is. Nem véletlenül választotta Nyugat-Németország, illetve az Egyesült Államok némely repülőszázada karórájuknak.
A mostani újdonság a majd félévszázaddal ezelőtti modellt élesztik újjá, gyakorlatilag minimális esztétikai változtatással. Ez egyben a funkcionális szempontok szerinti formatervezés időállóságának is bizonyítéka. A tok átmérője 40,8 milliméter, ami egy célszerszámjellegű karóránál teljesen helyénvaló. Anyaga az, amiben gyökeresen különbözik az elődtől.
Szeretik a titánt
Mint tudjuk, a márka szívesen használja titánt, ők voltak az elsők Európában, akik ezzel az átmeneti fémmel dolgoztak. Erre azonban csak 1980-ban került sor (az IWC közreműködésével). Az ennél a modellnél használt anyag abból a szempontból különleges, hogy immár csak az órát kell megvenni, nem kell hozzá Porsche. A titánkarbidból készült tok természeténél fogva fekete, nem bevonat, azaz még komolyabb sérülések esetén sem figyel ki valamilyen ezüstös folt. A szemcsefúvott felület pedig a karcolások dolgát nehezíti meg, bár az anyag közel hússzor keményebb, mint a rozsdamentes acél, tehát karcolások miatt nem igazán kell aggódni.
Szintén újdonság a szerkezet. Értelemszerűen azt továbbra sem a márka gyártja, ahogy egykor a Valjoux 7750-t sem. A Werk 01-es kaliber azonban kizárólag nekik készül. Gyakorlatilag egy feljavított 7750-ről (jelen esetben SW-500-ról) beszélhetünk, amely fly-back komplikációt, kronométer minősítést, és kicsivel nagyobb járástartalékot (48 óra) kapott.
Elsősorban a toknak anyaga képviselte exkluzivitásnak köszönhető egyrészt a limitált példányszám, másrészt a vételár. Előbbi 250 darab, utóbbi pedig 11950 euró. Ráadásul egyelőre csak előjegyezni lehet, forgalomba csak jövő év január 15-én kerül. Nem csodálkoznánk azonban, ha erre nem kerülne sor. A 250 db addigra nagyon nagy valószínűséggel elfogy.