Múltat idéz a jelen. Letűnt korok emlékei festik meg ma a jövőt. Legalább is sok óramárka gondolkodik ekképp. Íme egy újabb példa, egyenesen az ezerkilencszázhetvenes évekből érkezik a Tissot PRX.
1978
A Tissot PRX 40 205 a már említett 70-es évek, egészen pontosan az 1978-ban bemutatott, “integrált” fémcsatos, kvarc szabályozású szerkezettel szerelt modelleknek “állít emléket”. Igen, a “retro-láz” szülte újabb darabbal van dolgunk, amely trend láthatóan továbbra sem akar kifulladni.
Ráadásul
Ezt tetézi még az időszak, amely előtt tiszteleg. A “kvarc-válság” mélyének évei ezek, amelyek majdhogynem jobblétre szenderítették a komplett svájci óraipart. Na jó, ez így azért erős túlzás, de az tény, hogy a mechanikus karórák iránti keresletet alaposan leredukálta, nem is kevés időre.
Majd 20 év kellett, hogy “megtaláljuk” az egyensúlyt.
Egyébként
A fentieket olvasva bizonyára úgy tűnik, hogy az szerző hisztizik. Holott nem!
A Tissot PRX mindezektől függetlenül kifejezetten rendben van!
Ez nem rossz!
Hozza a hangulatot, az érzést, a “hetvenes évek” látványvilágát, miközben igényes, kék számlapos, jópofa, jó méretű, igaz kvarc, de épp ezért igen jó áron kapható (355€) karóra.
Magyarországon jelenleg még nem kapható.
Újfent nem történik egyéb, mint hogy a szűnni nem akaró acél luxus-sportóra modellek (azok közül is néhány ikon) iránti kereslet igencsak jó pénzt fialó jelenségét egy újabb gyártó egy újabb modellje fedezte fel magának.
Adatok
Tokformát tekintve inkább Audemars Piguet Royal Oak, az “integrált” (azaz a tokhoz szorosan, mintegy annak folytatásaként illesztett) fémcsat inkább Patek Philippe Nautilus ihletésű, bár ez korántsem annyira “pofátlan”, hogy “kiverje a biztosítékot”.
Látjuk, értjük, de egészen könnyű vele együtt élni, miközben az összkép hangulatos és kellemes.
A rozsdamentes acéltok egyébként 40 milliméter átmérővel, 10,4 mm-es vastagsággal érkezik. Az óra összsúlya 130 gramm, ami mindössze 50 grammal több, mint egy nagyon hasonló titán vetélytárs.
Amíg a Citizen leginkább a titán parádés megmunkálásával, illetve az Eco-Drive szerkezettel operál, addig a Tissot megmarad a jól megszokott, és sokak által még mindig inkább preferált acélnál, hozzá viszont látványos, színátmenetes, kék számlapi képet társít.
A fentiek alapján tehát mutatós és kényelmes viseletnek tűnik, az egyébként 100 méterig vízálló Tissot PRX.
Esetében a szerkezet ETA F06.115 kvarc, amelyben ugyan cserélgethetjük az elemet néhány év után (szemben az említett Citizen “hajtóművel”), ám legalább svájci, bár az óraszerkezetek fajának talán épp ezen ága esetén nem feltétlen előny az alpesi származás.
No persze nem is hátrány.
Opciók
Akinek a kék nem “kék“, ezüst és fekete számlappal készülő variációkat kínál a gyártó.
Remélhetőleg hamarosan magyar kiskereskedőtől is beszerezhető módon, hiszen mind kinézetre, mind az árcédulát tekintve versenyképesnek tűnik.