Ahogy arról a nyár folyamán beszámoltunk, a komoly pénzügyi nehézségekbe sodródott Fortis sorsa rendeződött. A munka nagy része azonban még csak most következik.
A hitelezők több mint fele, akik a követelések kétharmada fölött rendelkeztek, bizalmat szavaztak a márkát kizárólag szenvedélyből megvásárló Jupp Philippnek. A szükséges tőkét a dédnagyapja által felépített, és továbbra is saját tulajdonban lévő családi vállalkozás biztosítja. Befektetésekre pedig szükség is lesz. Az egykori Fortis Uhren AG legfontosabb vagyonelemeit az újonnan alapított Fortis Watches AG-hez kerülnek, ami a problémamentes újrakezdést hivatott biztosítani. A névválasztás persze csak elsőre tűnik kevésbé fantáziadúsnak, hiszen mindössze angolosították azt. Valójában a folytonosságot akarják hangsúlyozni. Erre a svájci óramárkánál pedig kimondottan nagy szükség is van.
A vagyonelemek közé a humán tőke is beletartozik, így az összes dolgozó is megtarthatta állását. Ez konkrétan 10 alkalmazottat jelent – csak hogy érzékelhessük, mekkora gondokkal is küzdött a cég. Az első teendők között természetesen új kollégák felkutatása szerepel, ők a marketing és az értékesítés területén fognak dolgozni. Az új vezetőség szerint ugyanis magával a termékkel és a névvel nincs gond. Mivel az új tulajdonos nem rendelkezik óraipari tapasztalatokkal, ezért új vezérigazgatóra is szükség volt, akit Lorenz Aebischer személyében talált meg. Ő a Swatch-csoportban, a Midonál (marketing és értékesítési vezető) és a Tissot-nál (értékesítési vezető) szerzett tapasztalatokat, majd a független Auguste Reymond vezérigazgatójaként folytatta, mielőtt a Fortis élére állt.
A vásárlók arra számíthatnak, hogy egyelőre minden marad a régiben, merőben új modellekkel egyhamar nem fognak jelentkezni. Ugyanakkor szinte biztos, hogy a szürke piac kínálata szűkülni fog, mivel a cég erre nincs rászorulva.