Elcsépeltnek hangozhat, de valóban hiánypótló szerepet töltenek be a Zancan ékszerek a magyar piacon.
Hangzatos jelzők használata a józan eszűeket általában óvatosságra készteti, ez esetben azonban mégis helytálló. Minek is nevezhetnénk azt, amikor valaki márkás, ráadásul férfiaknak szóló ékszerek bevezetésével próbálkozik. Alapvetően persze van benne ráció. Már csak azért is, mert szinte az összes nagy gazdasági tanácsadó és könyvelő cég azon a véleményen van, hogy az ékszerpiaci konszolidáció ebben az évtizedben fog elkezdődni. Más szóval most még könnyebb kisméretű partnerekkel kapcsolatot építeni, mint később, amikor a márkák már egy nagy csoport tagjai.
Talán a hazai környezet is kezd megváltozni azzal, hogy az államszocializmus örökségét – ha csak lassan is – de magunk mögött hagyjuk. Akkoriban férfiak karikagyűrűn kívül legfeljebb nyakláncot hordtak, bár az sem volt jellemző. Sokszor ma is ott tartunk még, hogy nem márkát vásárolnak, hanem grammot. Ennek köszönhetjük a vastag “kutyaláncokat”.
Ez azonban változásnak indult, hiszen szó szerint kinyílt a világ. Sokan utaznak, találkoznak más kultúrákkal, és persze az internet, azon belül pedig a közösségi média is felnyitja a szemeket. Bár ebből azt gondolnánk, hogy generációs különbségről beszélünk, ami persze létezik is, de nem kizárólagos. Azaz az idősebb korosztály között is találni olyanokat, akik vevők a Zancan stílusára, és persze a szükséges anyagiak is megvannak hozzá.
Tipikus olasz
A Zancan ugyanis egy tipikus olasz ékszervállalkozás. Helyileg a olasz ékszeripar egyik fellegvárában, Vicenzában található és persze családi vállalkozás. Ez azt is jelenti, hogy az értékesebb darabokat nem raktárkészletről szolgálják ki, hanem megrendelésre gyártják. Utóbbi valamennyire időigényes folyamat, hiszen továbbra is jelentős az élőmunka igénye. Drágakövekkel is bátran bánnak, előszeretettel használják a fekete gyémántokat. Utóbbi az olaszok hiedelme szerint boldogságot hoz azzal, hogy magába zárja bánatot. Persze nem kell olasznak lenni ahhoz, hogy a kő erőteljes és ezáltal férfias kisugárzását felfedezzük. Ez árad egyébként az összes ékszeréből is, legyen szó a belépő kategóriát képviselő rozsdamentes acél daraboktól, az ezüstön át a 18 karátos aranyig.
Nyilván a drágább darabokat eleve egy szűkebb réteg engedheti meg magának, és még azon belül is nyitottnak kell lenni az ékszerek viselése iránt. Nem is olyan egyszerű ez, hiszen itthon a fiúk jó eséllyel nem látták apjukat ékszert viselni, férfiként kell tanulni hogyan is kell. Potenciál azonban van, hiszen az órák terén már eljutottunk oda, hogy adunk magunkra, ahogy cipőt és öltönyt is egyre többen méretre készítettnek. Innen talán már nem olyan nagy lépés, hogy az ékszer se tömegáru legyen. Vagy Budapesten, az Aréna Pláza első emeletére, vagy Szegeden, a Kígyó utca 1-be kell csak ellátogatni a Babós Szalonba.
[ape-gallery 12715]