Alapvetőn nem egy mai óra, sőt, a Zenith Pilot Type 20 Chronograph Silver azonban ennek ellenére érdekes. Akár még trendet is elindíthat.
Nem mai darab, hiszen még 2012-ben mutatkoztak be a Zenith pilótaórai. Szinte a semmiből jöttek, hiszen a Zenith-nél hosszú ideje nem szerepelt ilyen témájú időmérő. Egyben a márka vezetőjének utolsó dobása is volt, mielőtt átült volna a Rolex vezérigazgatói székébe. Arra azonban ő sem számított, hogy az újdonságok közül pont az lesz a befutó, amelynek a legkisebb esélyt adták.
A Zenith Pilot Montre d’Aéronef Type 20 egy az 1920-as, 30-es évek repülőgépeinek műszerfaláról vándorolt a csuklókra. Mivel a 2010-es évek elején a nagy órák igazán népszerűek voltak, nem okozott gondot egy 55 milliméteres modell megjelentetése, méghozzá az egykori, közel egy évszázados szerkezettel. A bázeli vásárt felkereső Schwarzenegger gyorsa le is foglalt magának egy-egy példány az arany és titán változatból.
Persze nem mindenkinek van akkora csuklója, mint az akkor éppen “governator”-i feladataitól megszabadult színésznek, így az átlag halandóknak egy évvel később, egy kisebb változat jelent meg. Már ha a 48 millimétert kisebbnek nevezhetjük.
Ezüst
A névből a felvágós francia rész gyorsan kikopott, maradt a lényegre törő Pilot Type 20. Az idei újdonság átmérője természetesen szerényebb, bár a 45 milliméter ugyancsak nagy. Igazán érdekessé azonban tokjának anyaga teszi. Nem csupán ezüst a színe, hanem ténylegesen ezüst. Persze nem színezüst, az túl puha lenne, hanem az iparágban bevett 925-ös finomságú, avagy sterling ezüst. Ahogy a bronz, úgy az ezüst is idővel patinásodni fog. Ugyanakkor nem az izzadságunktól, hanem a környezet kéntartalmától. Egyszóval légszennyezéssel küzdő környéken nem ajánlott viselni.
Nem lesz azonban ilyen gond a számlappal, amely szintén ezüst. Ezzel a Zenith egy meglehetősen szűk klubba lépett, nemesfémmel nagyon kevesen dolgoznak ha számlapról van szó. A háttér mintáját is sikerült egyedivé varázsolni azzal, hogy nem a megszokott díszítéseket (pl. sugárcsiszolás) használták, hanem egy egyedi minta mellett döntöttek. Hogy ezen javít-e az egykori repülőgépek szegecselt lemezeit imitáló minta, vagy ront inkább, az egyéni ízlés kérdése.
Maradva a repülős témánál, a óra “hajtóműje” az El Primero 4069-es kaliber. Ugyan alig múlt hat éves, de persze valójában a lassan 52 éves El Primeron alapszik. Különbség, hogy megfosztották a dátumtól, illetve a 12 órás összegzőtől. Valószínűleg ezzel nagyon sokan együtt fognak tudni élni. Még az 50 órás járástartalékkal is úgy-ahogy meg lehet barátkozni.
A 9900 frankos ár azonban nem csekély. Ellene szól, hogy nem ez a Zenith első ezüst Pilot Type 20 órája, hiszen a hárommutatós változatot még 2019-ben dobták piacra. Előnynek tekinthető azonban a 250 darabos mennyiség korlátozás. Az sem kizárt, hogy az ezüst lesz az új bronz. Amikor az Officine Panerai 2011-ben jelentkezett bronztokos Luminor Submersible modelljével, a többieknek szükségük volt néhány évre, hogy lekövessék.