Pilótaóráknál a formai kötöttségek miatt mindig nehézséget jelent az újítás. Az IWC Pilot’s Watch Chronograph Racing Green új színnel próbálkozik.
A zöld számlap természetesen nem nagy újdonság az óraiparban. Bár népszerűsége egyelőre elmarad a kék színű számlapos óráktól, de egyértelműen felszálló ágban találjuk. Különösen a búvárórák között kedvelt. Ott ugyanis szinte természetes társa a bronznak, amiből meglehetősen sok márka készít már tokot.
Pilótaóráknál, főleg a flieger stílusúaknál, ahova ez az IWC modell is sorolható, szinte elengedhetetlen a kontrasztos számlap, elvégre a kompromisszum nélküli leolvashatóság itt alapkövetelmény. Értelemszerűen így csak egy sötétes árnyalat jöhetett szóba. A racing green szinte adta magát, még ha elsőre egy kicsit erőltetettnek is tűnik. A szín ugyanis a motorsporthoz kapcsolódik, annak is a hőskorához, amikor az egyes nemzetek színekkel különböztették meg saját versenyjárműveiket. A zöld Nagy-Britanniáé volt.
A zöld számlaptól eltekintve az óra nem hordoz igazi újdonságot, de természetesen hozza a kötelezőt. A rozsdamentes acél tok átmérője 43 milliméter, amely a márka 79320-as kaliberét öleli körbe. A segédszámlapok elrendezése egyből elárulja, hogy az ETA/Valjoux 7750-esen nyugszik a szerkezet, de alaposan módosították, így például oszlopkereket is kapott. Ráadásul most újra az IWC készíti ezeket, míg korábban az ETA feladata volt ez.
Természetesen a márka pilótaórákra jellemző egyéb megoldásokkal is ellátta ezt a modellt, így az üveg nyomáscsökkenés hatására sem esik ki, 6 bar nyomásig (60 méter) vízálló, és a szerkezetet lágyvas burok veszi körbe, ezzel is védve azt a mágneses terek befolyásától. Részben ennek is köszönhető, hogy a tok 15,3 milliméter magas, azaz viszonylag vastag. Vastagnak kell lennie a pénztárcánknak is, ugyan is 6400 eurót kérnek a 1000 darabra limitált óra egyikéért.